Top Reisje
Image default
Anders

Wat zijn de voordelen van bedrijfsanimaties?

Wat zijn de voordelen van bedrijfsanimatie?

In een wereld waar online video een integraal onderdeel van reclame is geworden, is het geen wonder waarom bedrijven hun voordeel moeten doen met geanimeerde video’s. Geanimeerde bedrijfsvideo’s brengen een menselijk element in een merk. Ze helpen om persoonlijk contact te maken met consumenten en vertrouwen op te bouwen door middel van storytelling. Geanimeerde bedrijfsvideo’s moeten echter wel aan een aantal algemene richtlijnen voldoen:

1) De persoonlijke benadering – Niemand houdt ervan om te worden toegesproken – en met “toegesproken” bedoelen we vanuit een onpersoonlijk standpunt. Bedrijven moeten onthouden dat mensen graag zaken doen met andere mensen, niet met gezichtsloze bedrijven of machines. De beste manier voor een bedrijf om een dergelijke relatie op te bouwen is door middel van gepersonaliseerde videocontent die de doelgroep direct aanspreekt, wat bijna altijd een betere aanpak is dan een algemene, one-size-fits-all boodschap.

2) Animatie mag niet aanstootgevend zijn – Hoewel animatie al jaren wordt gebruikt in marketing- en bedrijfscommunicatie op film, TV en meer recentelijk op computers, is er nog steeds een inherent wantrouwen van sommige consumenten ten opzichte van het medium. Dit wantrouwen komt alleen voort uit een gebrek aan begrip van wat animatie kan doen. De beste manier voor grote en kleine bedrijven om dit wantrouwen te overwinnen is door geweldige verhalen te vertellen waarin animatie-elementen in hun content zijn verwerkt. Het is ook essentieel voor marketeers om animatie niet te gebruiken als een kruk of gimmick – animatie moet in de eerste plaats dienen om verhalen te vertellen.

3) Maak ondertitels verplicht – Tekst is soms een bijzaak als het gaat om alle toeters en bellen die bij het maken van video-inhoud komen kijken. Dat is een vergissing! Ondertitels zouden verplicht moeten zijn voor elke animatie, vooral in een andere taal of bedoeld voor een wereldwijd publiek. Denk eraan: animatie is niet universeel, zelfs niet onder sprekers van dezelfde taal. Als u klanten wilt bereiken met uw geanimeerde marketingvideo’s, is ondertiteling noodzakelijk.

Dit zijn drie van de vele voordelen die bedrijfsanimatie kan bieden voor uw bedrijf. Met geanimeerde marketingvideo’s zult u in staat zijn om persoonlijk contact te maken met klanten en vertrouwen op te bouwen door middel van storytelling. Begin vandaag nog door deze richtlijnen te volgen!